חם אה? דברים שכדאי לזכור ביום שרב

    ארי טננבוים No Comments on חם אה? דברים שכדאי לזכור ביום שרב

    על פי התחזיות המעלות ינועו בימים אלו בין 35 ל-40 מעלות | ריכזתי עבורכם מיטב הטיפים איך לעבור את גל החום בהצלחה (כמו לנוח על הספה ועוד כמה דברים שאנחנו אוהבים לעשות ביום יום ועכשיו יש תירוץ)

    שמש. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    10:44
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ שוסטר מגלה: זה מה שיגרום לנו לפרוש מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי התחזיות המעלות ינועו בימים אלו בין 35 ל-40 מעלות. ובאזור הדרום והבקעה הן יהיו אף למעלה מ-40 מעלות. אם אין לכם מניפה, כדאי להצטייד כעת.

    במיוחד לקוראי אתר "קול חי" היקרים להלן מספר כללים שאספתי בשבילכם:

    יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לשמש, מומלץ לשתות כמויות גדולות של מים, יש להימנע מפעילות גופנית שאינה הכרחית בשעות עומס החום, רצוי להימצא במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן, כך שעכשיו יש לכם תרוץ טוב להגיד למה "אני נח על הספה".

    בכדי למנוע אסון וטרגדיה, זכרו את הילדים ואל תשכחו אותם במכונית. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות ויש לעשות את כל הפעולות האפשריות הנדרשות על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור.

    בנוסף, טוב לשמור על קשר ולגלות ערנות עם קרובי משפחה מבוגרים ועם שכנים באוכלוסיית סיכון, לוודא שהם לא מראים כל סימן להתייבשות או מכת חום ולסייע במקרה חירום. אגב, טוב להיות איתם תמיד בקשר..

    ומה עוד: הרבו בשתיית נוזלים: מומלץ לשתות בין 8 ל-10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. עדיף לשתות מים ולא שתייה ממותקת.

    וודאו שיש לכם הגנה מפני השמש, בעיקר בקרב תינוקות וילדים – באמצעות כובע רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש מתאים.

    יוצאים לים? יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ומשהייה בחופים בשעות החום הכבד. עדיף לרחוץ בים בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחה"צ, אז הטמפרטורות נוחות יותר. בנוסף, יש לרחוץ רק בחופים מוכרזים, בשעות הפעילות שבהן יש מציל. זה כלל שתמיד תקף ולא רק בחום.

    עובד בחוץ – בשמש? יש לי המלצה בשבילך: הקפד על לבוש בהיר, דק ומאוורר המאפשר לנדף את חום הגוף. כמו כן, בקש הפסקות ארוכות יותר מהרגיל בצל או במקום ממוזג, ותרבה בשתייה.

    מה קורה אם יש סימני התייבשות – דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה? ובכן: יש להפסיק מידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר, ולהרבות בשתייה מעבר לתחושת הצימאון.

    אם מופיעים סימני פגיעת חום – דוגמת התעלפות, טשטוש בראיה, בלבול ועלייה בחום הגוף, יש להזעיק את גופי החירום.

    רק בריאות!



    0 תגובות